ANÀLISI YOTELE

'Aruser@s', en el seu millor moment: bat rècord històric a La Sexta i ja supera La 1

El programa d'Alfonso Arús acumula a l'abril una mitjana del 12,5%, la seva millor quota de pantalla fins ara

aruseros

‘Aruser@s’, el format liderat per Alfonso Arús a la franja despertador de La Sexta, arriba aquest dilluns a la xifra de 350 programes amb un balanç més que positiu. Des de l’inici de les seves emissions el setembre del 2018 i fins a l’actualitat, ha aconseguit duplicar els seus resultats i aixecar una franja que fins aleshores passava completament desapercebuda a la cadena verda. 

Durant el mes abril, ‘Aruser@s’ ha continuat sumant adeptes. Superada la primera quinzena, l’espai assoleix els 500.000 espectadors de mitjana i acumula un 12,5% de quota de pantalla, el seu millor resultat històric fins ara. D’aquesta forma, es consolida com un dels espais preferits pels espectadors per mantenir-se informats i entretinguts en la franja matinal, on s’acosta cada vegada més a ‘Espejo público’. La seva emissió més vista correspon al divendres 3 d’abril, quan va captar l’atenció de 558.000 persones

Des que va començar l’any, el programa ha anat consolidant la seva tendència a l’alça. El gener el va tancar amb una mitjana del 10,6% de quota de pantalla i 269.000 espectadors, millorant 1,8 punts respecte al mateix mes de l’any anterior, mentre que al febrer va assolir l’11,7% de ‘share’, amb 288.000 fidels (+0,8 en comparació amb el segon mes del 2019). Al març el creixement va ser més notable, ja que va superar la barrera dels 400.000 espectadors, malgrat caure fins a un 10,9%. 

‘Aruser@s’, líder a Catalunya

Es pot recordar que la crisi del coronavirus ha disparat el consum televisiu i, per tant, molts programes han aconseguit millorar els seus índexs d’audiència. Si bé ‘Aruser@s’ també s’ha vist beneficiat per aquestes circumstàncies, el seu cas no es tracta d’una cosa puntual, ja que ha mantingut una corba ascendent des de l’inici de les emissions

I és que si tenim en compte els resultats globals de la temporada 2019/2020, l’espai capitanejat per Arús supera La 1 en estricta competència (11% contra 10,6%). A més, respecte a la seva primera temporada, quan encara tenia com a nom ‘Arusitys’, ha experimentat una pujada de gairebé 2 punts. Destaca especialment entre el públic jove, on es col·loca com a segona opció (10,2%) per darrere d’‘El programa de Ana Rosa’ (13,8%)

Per regions, ‘Aruser@s’ ha aconseguit el lideratge a Catalunya, on acumula una quota de pantalla del 14,2%. Un resultat que li serveix per superar folgadament Telecinco, Antena 3, La 1 i Cuatro (12,8%, 9,6%, 6,2% i 3,7%, respectivament). També compta amb un gran seguiment en altres comunitats autònomes, com València (13,7%), Aragó (13,6%), Múrcia (13%) i Castella i Lleó (13%), on se situa com la segona oferta més vista. 

Temes:

Alfonso Arús