DISSENY ORIGINAL

Així és el logo d'Eurovisió 2020, que ret homenatge als 65 anys del festival

L'organització del certamen musical ha presentat dijous la identitat gràfica de l'edició que se celebrarà a Rotterdam (Països Baixos)

eurovision

Poc dies després de la celebració d’Eurovisió Junior, on Melani va aconseguir un fantàstic tercer lloc, l’organització ha revelat un dels aspectes que més curiositat genera cada any entre els eurofans: el logotip oficial de la versió sènior,que se celebrarà el maig a Rotterdam (Països Baixos). Aquest any s’ha optat per retre homenatge als 65 anys del certamen amb un disseny molt original.

«El Festival d’Eurovisió va néixer una dècada després de la segona guerra mundial amb l’objectiu d’unir Europa a través de la música», recorda l’organització en la seva pàgina web, on destaca que amb el pas dels anys «la competició s’ha obert a nous països, nous talents i nova tecnologia». «Per reforçar aquest missatge, s’ha desenvolupat un disseny basat en dades per celebrar la història del festival amb un estil contemporani», expliquen. 

Com informen en un comunicat, el logo és «una representació abstracta» dels colors de les banderes dels 41 països participants en l’edició del 2020, ordenats des de la data de la seva primera participació. A més, també està basat en el disseny que van tenir els anteriors logotips de les edicions que s’han celebrat als Països Baixos. 

El logo es complementa d’aquesta forma amb «Open up», l’eslògan amb què es pretén reflectir «la ment oberta al món que representa els Països Baixos i l’esperit del nostre temps». 

Les dues semifinals d’Eurovisió 2020 se celebraran els dies 12 i 14 de maig, mentre que la gran final tindrà lloc el dissabte 16 a partir de les 21:00 hores. Aquella nit pujarà a l’escenari Blas Cantó per representar Espanya i de moment no s’ha revelat la cançó que defensarà.