L’estat de l’espai públic, la mobilitat i l’accés i funcionament dels diversos serveis municipals són les qüestions sobre les quals la ciutadania de Viladecans (Baix Llobregat) més preguntes formula a l’alcalde del municipi, Carles Ruiz (PSC), en el xat que fa en directe el primer dimecres de cada mes.
Així ho constata l’Ajuntament de Viladecans sobre aquests directes telemàtics, que ara compleixen deu anys. Durant una hora i mitja, Ruiz «dona explicacions sobre qüestions variades, que formulen una vintena de ciutadans que utilitzen aquest servei de forma habitual i que està actiu tots els mesos de l’any a excepció de l’agost», expliquen des del consistori.
A causa de l’emergència sanitària de la Covid, aquest espai havia quedat cancel·lat durant el mes d’abril. El format, assegura l’administració local, va haver de «reinventar-se perquè l’alcalde respongués les preguntes de forma telemàtica durant el confinament». Les respostes, que fins ara es realitzaven per escrit, s’han començat a dur a terme per videoconferència a través de l’aplicació Webex Meet.
Possibilitat d’enviar preguntes dues setmanes abans
Malgrat celebrar-se només els primers dimecres de mes, el xat obre el formulari de participació dues setmanes abans per a aquells que vulguin participar i no puguin fer-ho el dia assenyalat. Per a això només és necessari identificar-se amb nom i cognoms.
El rang de preguntes poden tractar qualsevol tipus de tema «sempre que tinguin relació amb el municipi i compleixin un conjunt de normes bàsiques de cordialitat i respecte», assenyalen fonts municipals.
Més notícies de Viladecans en l’edició local d’EL PERIÓDICO DE CATALUNYA