Transport públic

Solucionada l’avaria d’Adif a l’Hospitalet, tot i que segueixen els retards a l’R-1, l’R-3 i l’R-4

Un nou atropellament a Mataró ha provocat retards a l’R-1 d’entre 10 i 50 minuts a mig matí

ZOWY VOETEN

L’avaria al Centre de Trànsit Centralitzat de Rodalies que es va produir aquest dimarts a la tarda a l’Hospitalet de Llobregat ha quedat solucionada, segons ha informat Adif, cap a les 8.00 hores. La incidència va provocar importants retards a les línies R-1, R-3 i R-4 dimarts, que en l’inici del servei aquest dimecres eren encara d’una mitja hora. Més tard, un nou atropellament per creuar la via en un pas no autoritzat a Mataró ha provocat retards a l’R-1 d’entre 10 i 50 minuts. Al migdia, es va donar per finalitzada la incidència i els trens van començar a reprendre la freqüència habitual.

L’epicentre dels problemes és el Centre de Trànsit Centralitzat a l’àmbit de l’Hospitalet de Llobregat, que va provocar des de les 20 hores de dimarts importants retards al tram l’Hospitalet-Sants. La incidència, que molts usuaris van reportar a través de les xarxes socials, va afectar horaris i recorreguts de les línies R-1, R-3 i R-4 de Rodalies, les mateixes afectades aquest dimecres al matí.

Gratuïtat i eficiència

Els passatgers van patir aturades de 10 minuts entre parades, canvis de trens, falta d’informació per part d’Adif o Renfe i esperes de més de 45 minuts, entre altres afectacions. «Una hora per fer dues parades de Plaça Catalunya a l’Hospitalet, canviant de tren durant el trajecte i ni una explicació», va lamentar un usuari. «Una hora esperant entre Sants i l’Hospitalet i ningú diu res», comentava un altre usuari. «Per a innocentada, la de Rodalies», compartia l’Ernest, un altre viatger.

La gratuïtat dels títols recurrents de Rodalies va generar al setembre una opinió bastant unànime entre els experts: està molt bé que es bonifiquin els viatges, però no serveix de res si no es millora l’eficiència del sistema. O el que és el mateix, és una mesura que no n’incentiva l’ús perquè la fiabilitat dels trens, la seva freqüència de pas i puntualitat continua sent deficient.

N’hi ha prou de fer una ullada a les xarxes socials per adonar-se del cansament que la situació genera en molts usuaris. Són missatges que destil·len ironia i mala llet a parts iguals, que parlen d’una situació que no els resulta gens nova. Tot i que també és just admetre-ho: són molts més els que no es queixen, ja que cada dia viatgen en mil trens unes 370.000 persones.

Temes:

Rodalies