La patronal Cecot ha presentat aquest dijous a la seva seu de Terrassa (Vallès Occidental) un nou servei destinat a assessorar les petites i mitjanes empreses (pimes) en l’organització del seu temps.
L’Oficina d’Igualtat de la patronal egarenca vol afavorir la conciliació de la vida personal i laboral, a més de facilitar la igualtat de dones i homes a les pimes.
Pere Ejarque i Laia Sabater, assessors de l’Oficina d’Igualtat juntament amb Alba Rosa, tècnica d’Orientació Professional, han assenyalat les característiques a l’Aula Magna de la Cecot.
«Es tracta d’una iniciativa innovadora i amb això pretenem que les empreses disposin d’eines per gestionar el temps de forma diferent», ha dit Ejarque durant la presentació.
Ejarque ha destacat que «una organització més flexible i una distribució més racional del temps de feina suposa aprofitar millor el talent del personal i una millora de la productivitat».
El nou servei disposa de tres àrees diferents: en primer lloc, la patronal ha creat petites càpsules audiovisuals, a través d’11 vídeos curts on s’explica com implementar diferents mesures per a una millor organització del temps.
Els vídeos tracten els següents temes: Els horaris d’entrada o sortida; l’empoderament de la persona cap a l’horari laboral; la borsa d’hores; els torns de feina; la setmana laboral de quatre dies; el calendari de les vacances; permisos; la formació i gestió del temps en la plantilla; la sensibilització; el treball per objectius en lloc de per presencialitat; i la jornada laboral de sis hores amb manteniment del salari.
En segon lloc, s’ha creat un servei virtual d’assessorament ‘online’ en què les empreses poden traslladar els seus dubtes i consultes.
I finalment, s’ha elaborat una guia que recull bones pràctiques sobre l’organització de temps de treball i la corresponsabilitat.