L’Ajuntament de Terrassa eliminarà, a partir del 15 de juliol, les notificacions i comunicacions en paper relatives a pagaments de tributs i altres ingressos de dret públic i les substituirà per notificacions electròniques.
Aquesta mesura, informa el consistori, s’emmarca dins del pla de millora i expansió de l’ús de l’administració electrònica que està duent a terme l’Ajuntament del municipi.
Per implementar aquest sistema de notificació electrònica, el consistori, utilitzarà el sistema ‘e-NOTUM’, que el Consorci d’Administració Oberta de Catalunya posa a disposició dels ens públics. Així, les notificacions arribaran a l’espai propi de cada ciutadà dins de la Seu Electrònica de l’Ajuntament.
Funcionament i possibilitats de gestió
Dins de la Seu, ha informat l’Ajuntament, l’usuari podrà veure totes les notificacions pertinents. Des de l’ens municipal s’entendrà que la gestió s’ha realitzat quan la persona en qüestió, identificada prèviament, accedeixi al document o quan hagin passat 10 dies des de la seva posada a disposició.
Des de l’Ajuntament de Terrassa, per facilitar l’accés, enviaran un avís per notificació via correu electrònic o SMS.
Amb aquest nou sistema, destaca el consistori, permetran a tots els ciutadans consultar notificacions, gestionar rebuts pendents i cobrats, obtenir certificats i justificants de qualsevol tipus, i «tot de manera gratuïta». Des de l’Ajuntament afirmen que «el sistema incrementa l’eficiència dels recursos públics proporcionant més agilitat».
Més notícies de Terrassa a l’edició local d’EL PERIÓDICO DE CATALUNYA