La plataforma Verifica RTVE ha donat a conèixer una investigació de la Unió Europea de Radiodifusió (UER), l’organitzadora del festival d’Eurovisió, en la qual es revela que una agència de publicitat oficial del govern israelià va portar a terme una campanya digital per impulsar el vot a favor del seu representant a la final d’Eurovisió 75, Yuval Raphael, una supervivent de l’atac de Hamàs el 7 d’octubre del 2023. La intèrpret de la cançó ‘New day will rise’ va passar de la 15a posició de la taula fins al segon lloc després de rebre 297 vots del públic, el nombre més alt rebut per tots els participants en la final.
Polèmica
Una investigació de la UER revela que Israel va utilitzar publicitat institucional per mobilitzar el vot a Eurovisió
Un compte de YouTube va publicar un total de 89 vídeos dirigits a 35 països, entre el 6 i el 16 de maig, en els quals la representant israeliana, Yuval Raphael, demanava el vot en diferents llengües
Green Martin Green, director d’Eurovisió, respon a Pedro Sánchez: «La UER és una associació d’emissores de servei públic, no de governs»
La UER no sancionarà RTVE i defensa el seu «valuós patrocinador» israelià en plena polèmica per Eurovisió

Temes:
El més llegit
- Brad Pitt compra la famosa casa "ovni" de l'Empordà i l'envia a Califòrnia
- De Palma a Barcelona amb un 13,68 a la selectivitat: ¿Què se n’ha fet de l’estudiant amb la segona millor nota de les Balears el 2024?
- ¿Per què els mosquits sempre et piquen a tu? La ciència ja té la resposta
- Catalunya ven cada any dos milions de tones d’escombraries a l’estranger
- Comprova quants diners tenen els teus veïns i els de tots els barris de Barcelona