Polèmica

Una investigació de la UER revela que Israel va utilitzar publicitat institucional per mobilitzar el vot a Eurovisió

Un compte de YouTube va publicar un total de 89 vídeos dirigits a 35 països, entre el 6 i el 16 de maig, en els quals la representant israeliana, Yuval Raphael, demanava el vot en diferents llengües

Green Martin Green, director d’Eurovisió, respon a Pedro Sánchez: «La UER és una associació d’emissores de servei públic, no de governs»

La UER no sancionarà RTVE i defensa el seu «valuós patrocinador» israelià en plena polèmica per Eurovisió

Una investigació de la UER revela que Israel va utilitzar publicitat institucional per mobilitzar el vot a Eurovisió

GEORGIOS KEFALAS / EFE

La plataforma Verifica RTVE ha donat a conèixer una investigació de la Unió Europea de Radiodifusió (UER), l’organitzadora del festival d’Eurovisió, en la qual es revela que una agència de publicitat oficial del govern israelià va portar a terme una campanya digital per impulsar el vot a favor del seu representant a la final d’Eurovisió 75, Yuval Raphael, una supervivent de l’atac de Hamàs el 7 d’octubre del 2023. La intèrpret de la cançó ‘New day will rise’ va passar de la 15a posició de la taula fins al segon lloc després de rebre 297 vots del públic, el nombre més alt rebut per tots els participants en la final.