En un context d’evident retrocés de l’ús social del català, de canvi d’hàbits ja consumats a l’hora de veure, sentir o escoltar qualsevol tipus de producte audiovisual o no, la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) va aprovar a finals del 2022 un pla estratègic per connectar amb una generació, la Z –ells la situen més o menys entre els 16 i els gairebé 30 anys–, amb la qual, precisament, tot això sembla accentuar-se. Del primer hi ha un pupurri alarmant de dades: per exemple, l’Enquesta a la Joventut de Catalunya d’aquell any (2022) deia que l’ús habitual del català entre els joves de 15 a 34 anys era del 25,1% quan el 2007 la xifra era del 43,1%.
Aposta del sector audiovisual
EVA La penúltima bala per salvarel català
El canal de 3Cat, enfocat en les xarxes socials, vol recuperar el públic juvenil i, alhora, ser una eina per estendre l’ús social de la llengua en un moment de retrocés

El més llegit
- El Mundo Today | Cada cop més catalans caminen de matinada per carrerons foscos per poder sortir a 'Crims'
- Cristina Tamborero, dissenyadora: "Es porten molt els vestits de núvia dos en un"
- L’abandonament de docents a primària es duplica a escala mundial
- Els multireincidents se’n van a l’Hospitalet per la pressió policial
- Un conclave amb molts 'papables', però sense candidat clar