En un context d’evident retrocés de l’ús social del català, de canvi d’hàbits ja consumats a l’hora de veure, sentir o escoltar qualsevol tipus de producte audiovisual o no, la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) va aprovar a finals del 2022 un pla estratègic per connectar amb una generació, la Z –ells la situen més o menys entre els 16 i els gairebé 30 anys–, amb la qual, precisament, tot això sembla accentuar-se. Del primer hi ha un pupurri alarmant de dades: per exemple, l’Enquesta a la Joventut de Catalunya d’aquell any (2022) deia que l’ús habitual del català entre els joves de 15 a 34 anys era del 25,1% quan el 2007 la xifra era del 43,1%.
Aposta del sector audiovisual
EVA La penúltima bala per salvarel català
El canal de 3Cat, enfocat en les xarxes socials, vol recuperar el públic juvenil i, alhora, ser una eina per estendre l’ús social de la llengua en un moment de retrocés

El més llegit
- La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança