Tu i jo som tres

La crítica de Monegal: ‘Rastes’, ètica i estètica d’un diputat caigut

S’ha reunit Gonzo (‘Salvados’, La Sexta) amb l’exdiputat canari Alberto Rodríguez. Hi estem d’acord: és notícia. El seu cas, la seva recent expulsió del Congrés i pèrdua de la seva condició de diputat, continua sent tema d’anàlisi controvertida. No sabria dir-los si la sentència que ha caigut sobre ell ha sigut justa. Gonzo ens va passar els àudios del judici, acusat d’haver clavat una puntada de peu a un policia, el 2014, en una manifestació contra la LOMCE a Tenerife. Allà hem escoltat dir a l’agent colpejat que se li va envermellir una mica el genoll, però que a la nit ja estava bé. I al cap del dispositiu policial, declarar que no va veure res en absolut. Tampoc la sentència especifica, ni assenyala, que se li hagi de retirar la seva acta de diputat. Alguns juristes estimen que ha sigut una mesura excessiva. De manera, repeteixo, que no sabria dir-los si la seva expulsió ha sigut justa. Però la trobada amb Gonzo, passejant els dos per La Laguna, ha tingut una altra virtut, aquella que solia reclamar el retratista francès Henri Cartier-Bresson quan deia: «La fotografia només té interès quan plasma la vida».