CONTROL AUDIOVISUAL

Noves multes per a Atresmedia i Mediaset

La CNMC sanciona les dues empreses televisives per emetre espots de begudes alcohòliques en horari protegit

mdeluna29324804 barcelona barcelones 14 04 2015 econom160616122514 / JOAN S PUIG PASQUAL

La Comissió Nacional de Mercats i la Competència (CNMC) ha imposat una sanció a les empreses audiovisuals Atresmedia (per un import de 145.147 euros) i  a Mediaset (per 118.728 euros) per la vulneració de l’article 18.3.d) de la llei general de comunicació audiovisual (LGCA), ja que van emetre comunicacions comercials de begudes alcohòliques de graduació inferior a 20 graus en una franja horària protegida.

Així ho ha anunciat aquest dimarts, 5 de juny, l’organisme estatal, que ha recordat que la llei estableix la prohibició de "la comunicació comercial televisiva [espots] de begudes alcohòliques amb un nivell inferior a 20 graus quan s’emeti fora de la franja de temps entre les 20.30 hores i les 6.00 hores de l’endemà, tret que aquesta publicitat formi part indivisible de l’adquisició de drets i de la producció del senyal a difondre".

Segons ha precisat la Comissió, que presideix José María Marín Quesada, aquestes comunicacions comercials van tenir lloc als canals de televisió Antena 3 i Neox, d’Atresmedia, i a Tele 5, de Mediaset, durant els mesos del novembre i desembre del 2017.

Tot i això, la CNMC ha recordat que contra aquesta resolució tant Atresmedia com Mediaset podran interposar directament un recurs contenciós administratiu davant de l’Audiència Nacional en el termini de dos mesos a partir de l’endemà de la seva notificació.

Temes:

Atresmedia