Encara que la representant de TVE no va obtenir un gran lloc en la final d'Eurovisió d'ahir a la nit (Barei va quedar 22a de 26 participantsBarei ), el festival segueix sent rendible per a la cadena a nivell de audiència.
La 61a edició del certamen, en què Ucraïna es va coronar com a vencedoraUcraïna, va ser líder del dissabte amb una mitjana de 4.292.000 teleespectadors i una quota de pantalla del 29,8%.
Malgrat que Eurovisió va vèncer tots els seus rivals, es tracta de la xifra més baixa aconseguida pel festival a Espanya des del 2007, amb l'actuació de D'Nash, que en aquella ocasió va sumar 3.373.000 seguidors i un 28% de quota.
Per exemple, la retransmissió de l'any passat, en què va participar Edurne, va tenir 5.958.000 teleespectadors i un 39,3% de 'share'.
EL 'MINUT D'OR'
L'emissió de l'actuació de Barei va reunir 5.652.000 de persones davant el televisor (36%) i va registrar el ‘minut d'or’ al final, a les 22.31 hores, amb 5.984.000 espectadors i un 37,7% de quota.
Fins a 13.554.000 persones van seguir en algun moment el Festival d'Eurovisió en què Ucraïna va ser la guanyadora amb l'actuació de Jamala i la seva cançó ‘1944’.
EL MÉS VIST, LES VOTACIONS
Un any més, el més vist van ser les votacions, i més tenint en compte que aquest any es canviava el sistema amb la intenció de mantenir l'emoció fins al final, i així el guanyador no es va saber fins a l'últim veredicte.
Així, les votacions van atraure una mitjana de 4.836.000 persones, un 34,5% de quota de pantalla. Més de 8,8 milions de persones (8.807.000) les van veure en algun moment.
Durant la nit eurovisiva, i després d'haver marcat tendència durant el dia amb #Barei12points, la representant espanyola va tornar a ser la candidata més esmentada, seguida dels representants de França, Irlanda i Itàlia.
El 'hashtag' promogut per Televisió Espanyola, #EurovisionTVE, es va convertir ahir a la nit en 'trending topic'.