La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha multat Mediaset Espanya Comunicació amb 111.000 euros per utilitzar formats promocionals en què es confonen la publicitat i els continguts.
La CNMC ha defensat, en un comunicat, que la necessitat d'una "dràstica" separació entre els anuncis i els continguts és una de les exigències "més destacada" en totes les normatives nacionals i internacionals sobre el sector audiovisual i la publicitat.
Per aquesta raó, estima que s'ha comès una infracció administrativa continuada de caràcter greu, per infringir la llei general de comunicació audiovisual.
CORRONS PUBLICITARIS
En concret, la CNMC considera que Mediaset, com a responsable editorial dels canals de televisió Cuatro i Energy, va inserir quatre corrons publicitaris, a més de 21 cartrons publicitaris de diverses marques d'automòbils durant el desenvolupament de quatre programes de 'Deportes Cuatro' i 13 programes de 'Tiki Taka Espress / Tiki Taka'.
"Aquestes emissions es van realitzar sense la necessària interrupció i barrejant els continguts editorials amb els publicitaris, fora dels casos expressament admesos per la llei audiovisual", ha destacat la CNMC.+