Eclosió tecnològica

Entre el ‘hype’ i la por: els interessos comercials marquen el frenesí de la intel·ligència artificial

L’enrenou publicitari i l’exageració del temor de l’expansió de la IA acceleren l’estratègia dels gegants tecnològics de Silicon Valley per aconseguir el control d’una de les tecnologies cridades a marcar el futur

zentauroepp47101923 mobile190228093910 / GABRIEL BOUYS

«La gent se n’hauria d’alegrar que estiguem una mica espantats». Fa un mes, Sam Altman, director executiu d’OpenAI, confessava a la televisió el suposat temor per la seva creació, ChatGPT. Aquesta tecnologia, afegia, pot ser «la més important que ha desenvolupat la humanitat». Les seves paraules no eren espontànies, sinó part d’una estudiada estratègia comercial que està marcant el frenètic desplegament de la intel·ligència artificial (IA). La por i la fascinació són els dos vectors d’una carrera entre grans empreses tecnològiques, amb unes conseqüències que són impredictibles.