El mes de desembre les alarmes es van encendre a la seu central de Google. Per primera vegada en més d’una dècada, el gegant d’internet veia com una amenaça planava sobre el seu imperi de les cerques i la publicitat digital, el pilar del seu bilionari negoci. La multinacional va activar el seu ‘codi vermell’ i, segons va destapar ‘The New York Times’, va cridar d’urgència els seus fundadors, Larry Page i Serguei Bri, que van tornar als despatxos tres anys després d’abandonar els seus llocs de gestió. El que va despertar el seu temor no van ser les turbulències econòmiques que han colpejat el sector, sinó la meteòrica popularització de ChatGPT. Google va decidir llavors greixar la seva maquinària per focalitzar-se en el desenvolupament de la intel·ligència artificial (IA), la tecnologia cridada a marcar la dècada i el nou camp de batalla dels gegants de la indústria.
Fenomen digital
ChatGPT dispara la guerra empresarial per la intel·ligència artificial
La popularització del xatbot de Microsoft entre el gran públic ha forçat gegants com Google, Meta i Baidu a prendre mesures per liderar una tecnologia cridada a marcar el futur, una escalada amb riscos
El més llegit
- Aliança Catalana, el sobiranisme d’ultradreta
- Mercedes Balcells-Camps : "He sentit el so d’una cèl·lula de càncer"
- Un home mor en un tiroteig al costat de l’estació de metro Maresme-Fòrum
- Portu condemna un Barça que va regalar el triomf en 9 minuts
- Edwin Moses: "No vaig necessitar entrenadors, jo era més intel·ligent que ells"