Xarxes socials

Elon Musk es consola amb les bones dades de Twitter dels últims dies

Les inscripcions d’usuaris estan en el seu «màxim històric» malgrat la inestabilitat de la companyia des del canvi d’amo

El multimilionari vol fer de la xarxa social una «aplicació del tot»

El director executiu de Twitter, Elon Musk, ha anunciat que les inscripcions de nous usuaris a la plataforma se situen en el seu punt més alt. A través d’un tuit, Musk ha presumit de les bones dades de la seva xarxa social que contrasten amb l’èxode massiu d’anunciants i usuaris que acaben en altres aplicacions, preocupats per la verificació i el discurs d’odi.

Segons Musk, la mitjana d’inscripcions diàries va superar els dos milions els últims set dies fins al 16 de novembre, cosa que suposa un increment del 66% en comparació amb les dades de la mateixa setmana del 2021. A més, l’empresari va indicar el rècord dels minuts actius dels usuaris, la mitjana dels quals va fregar els 8.000 milions per dia en l’última setmana fins al 15 de novembre. Aquesta xifra també supera la corresponent de l’any passat d’un 30%.

D’altra banda, les impressions de discursos d’odi han disminuït a partir del 13 de novembre en comparació amb l’octubre del 2021. En canvi, les denúncies per suplantació d’identitat a la plataforma van augmentar amb pics tant abans com després del llançament de Twitter Blue, la subscripció mensual de pagament que ofereix funcions ‘premium’ a la xarxa social i que només està disponible als Estats Units, el Canadà, Austràlia i Nova Zelanda.

Elon Musk, també conegut per dirigir grans empreses com Space X o Tesla, ha dit que la compra de Twitter, tancada fa tot just un mes, accelera la seva ambició de crear una «aplicació del tot» que anomenaria X.

De moment, ja ha parlat en el seu tuit d’aquest dissabte del «Twitter 2.0 The Everything App» i ha avançat algunes de les característiques que prepara: missatges directes encriptats, tuits de format llarg i pagament.

En resposta a un tuit d’un usuari de la plataforma, Musk ha respost aquest dissabte que «veu un camí perquè Twitter superi els 1.000 milions d’usuaris mensuals en 12 o 18 mesos».

Una de les preocupacions de Twitter des que Musk va adquirir la companyia ha sigut la retirada d’anunciants. General Motors, Mondelez International i Volkswagen són algunes de les grans empreses que han interromput la publicitat a la plataforma, mentre fan front al nou cap.

Elon Musk ha culpat una coalició de drets civils de pressionar els principals anunciants de Twitter perquè prenguin mesures si no es protegia la moderació dels continguts. Aquest fet ha causat una «caiguda massiva d’ingressos», segons ha comentat el director executiu de la multinacional.

La crisi de Twitter l’han acabat pagant els treballadors. Centenars d’empleats, suposadament, han renunciat després de l’ultimàtum de Musk que els treballadors pressionava a anar-se’n si no s’apuntaven a «llargues hores d’alta intensitat». El cim del drama dins la companyia va arribar a principis de novembre amb l’acomiadament massiu de la meitat de la plantilla.