Els clients del banc japonès Mitsubishi UFJ seran rebuts a partir d'aquesta primavera per NAO, un petit robot amb aptituds comunicatives, capaç de respondre a preguntes bàsiques sobre els serveis de l'entitat.
El androide fa 58 centímetres, i a més de desenvolupar-se en 19 idiomes, és capaç d'analitzar l'expressió facial i el comportaments dels clients amb els quals interactua.
El banc va explicar que "incorporant una eina com aquesta, podem impulsar la comunicació amb els nostres clients".
A TÒQUIO
Mitsubishi UFJ incorporarà un nombre sense determinar d'aquests robots en algunes de les seves sucursals a Tòquio a la primavera, i després continuarà amb l'ampliació de personal robòtic en funció de la resposta dels consumidors.
NAO ha estat desenvolupat per la companyia francesa Aldebaran Robotics, propietat del gegant de les telecomunicacions SoftBank, líder del sector de la telefonia mòbil al país asiàtic, i té un cost aproximat de 8.000 dòlars (uns 6.800 euros) per unitat.
El Japó està apostant fort per la robòtica, i diverses importants companyies ja fan treballar autòmats tecnològics en algunes de les seves botiguess.
MÉS EXEMPLES
És el cas de Pepper, també desenvolupat per Aldebaran, que el juny del 2014 va començar a atendre clients als locals que SoftBank té als districtes comercials de Ginza i Omotesando, a la capital japonesa.
La companyia suïssa Nestlé també va decidir incorporar el mateix androide com a dependent als seus punts de venda al Japó l'octubre de l'any passat, i va manifestar en aquell moment la seva intenció d'utilitzar-lo en unes 1.000 botigues a tot el món per a finals del 2015.