Una xarxa social ofereix la possibilitat de difondre reclamacions contra empreses

'Populetic' busca el suport entre usuaris per pressionar les companyies i facilitar la resolució de conflictes

Populetic, la xarxa social per denunciar els abusos de les empreses al consumidor.

’Populetic’, la xarxa social per denunciar els abusos de les empreses al consumidor. / periodico

Frustració. És el sentiment comú que molts consumidors experimenten quan intenten resoldre algun problema amb el seu proveïdor telefònic, la seva entitat bancària o amb qualsevol administració pública. Perquè totes aquestes incidències puguin ser compartides i tinguin repercussió social, de manera que puguin ser recolzades per altres usuaris, ha nascut 'Populetic', una xarxa social de denúncia que busca facilitar la resolució de conflictes entre clients i empreses.

En un mercat, el de la web social, copat per les grans companyies internacionals és cada vegada més freqüent trobar propostes que pretenen arribar a nuclis de població més segmentats. Aquest és un d'aquests casos: dirigit a la gent del carrer, no busca fomentar les relacions interpersonals o la creació i difusió de continguts, sinó que pretén ser una eina útil per resoldre els problemes quotidians que causen cert nivell de crispació en la gent. 

La plataforma presenta una interfície senzilla a través de la qual es pot publicar un cas i alhora conèixer els casos d'altres usuaris i recolzar-los donant-los més difusió a través de les xarxes socials. Enviaments que no arriben, factures inflades que no es corresponen amb el consum o comissions bancàries abusives són algunes de les reclamacions més comunes que es poden trobar a la pàgina de 'Populetic', que compta amb una classificació encapçalada per les empreses de telefonia, entitats bancàries companyies elèctriques.