La companyia californiana d'internet Google ha presentat el seu esperat servei de reproducció musical amb subscripció, que pretén competir amb Spotify, i que està disponible des d'aquesta setmana als Estats Units amb un cost mensual de 9,99 dòlars.
El funcionament del programa, batejat com a Google Play Music All Access, ha estat desvelat en la jornada inaugural de la conferència per a desenvolupadors de 'software' que anualment organitza l'empresa al Moscone Center de San Francisco.
Ràdio intel·ligent
El servei permet explorar 22 gèneres musicals, buscar per autors i obra, així com seguir recomanacions realitzades per Google.
Igual que els productes similars ja existents al mercat, la tecnologia de Google elabora llistes de reproducció automàtiques i il·limitades amb temes semblants o relacionats amb el que està escoltant l'usuari, que posteriorment pot editar el contingut, tant per eliminar cançons com per ordenar-les.
Versió Android
Un dels principals avantatges que ofereix l'eina és que està disponible tant en versió web com en aplicacions per a telèfons i tauletes que funcionin amb el sistema operatiu Android.
"És la ràdio sense regles", ha assegurat Chris Yerga, director d'Enginyeria d'Android, que ha estat l'encarregat de revelar els secrets del nou llançament.
Estratègia per guanyar mercat
L'arribada de Google Play Music All Access al mercat s'emmarca dins de l'estratègia de la companyia californiana per competir amb Spotify i Pandora, avançant-se a Apple, que, segons els rumors, llançarà aviat el seu sistema de ràdio a internet.
A diferència de Spotify, la "ràdio sense regles" de Google no oferirà una versió gratuïta finançada amb publicitat.
Servei exclusiu als Estats Units
Amb motiu de la seva recent estrena, All Access estarà disponible de forma gratuïta als Estats Units durant els pròxims 30 dies i per a aquells que decideixin subscriure-s'hi abans de juliol tindrà un cost de 8 dòlars.
Davant les expectatives generades pel nou servei, la companyia d'internet encara no ha volgut confirmar la seva pròxima aparició en altres països.
Nous llançaments
Malgrat que el servei de reproducció ha estat el llançament estrella de la conferència de Google, el gegant californià ha aprofitat l'ocasió per presentar altres novetats com les millores del popular Google Earth, que permetran veure algunes ciutats en 3D, buscar informació, aconseguir descomptes en comerços o consultar els mapes en versió web, sense necessitat de descarregar el programa.
Una altra de les estrenes del famós buscador ha estat un Cloud per als arxius audiovisuals, amb un funcionament semblant al desenvolupat per Apple.