Així es va investigar el frau més greu a la DGT

Operació Loki: l’agent Joan contra el club dels mals conductors

  • El que era important no era arrestar l’informàtic que inscrivia il·legalment al registre de trànsit sinó treure de la carretera persones que eren un perill per a tothom

Guillem Sánchez

A l’operació Loki –batejada amb el nom del déu nòrdic de les mentides– van caure fa un parell de setmanes més de 2.000 conductors espanyols que havien obtingut el permís de conduir de forma fraudulenta. Comprendre la gravetat de l’afirmació anterior requereix desenvolupar-la amb exemples: a les carreteres espanyoles, i sobretot a les de Catalunya, hi havia més de 2.000 persones al volant que eren tan imprudents que s’havien quedat sense punts, o que patien algun problema mèdic que les incapacitava per agafar un cotxe, o que no havien aprovat mai la teòrica o la pràctica de l’examen per més vegades que ho intentessin, o que no podien convalidar el carnet estranger de conduir per haver-lo obtingut en un país que les autoritats consideraven no homologable. Un autèntic exèrcit de tramposos al qual un informàtic de Girona a sou de la Direcció General de Trànsit (DGT) havia donat llum verda i que posava en risc la seguretat de les famílies que es creuessin. Trobar-los a tots era més important que arrestar-lo a ell.