Polítiques socials a Catalunya

El telèfon contra el maltractament infantil funciona sense el personal mínim fixat pel Govern: «No arribem a atendre les trucades»

Una resolució de Drets Socials publicada en el DOGC al novembre fixa que Infància Respon ha de tenir 18 professionals, però només n’hi ha 11

La conselleria assegura que el servei «s’ajusta a les necessitats», atén «totes les trucades» i que es revisarà si es detecten canvis

El telèfon contra el maltractament infantil rep 30 trucades al dia a Catalunya, un 20% més que fa un any

Operadores telefòniques atenen trucadesal servei d’emergències del 112.

Operadores telefòniques atenen trucadesal servei d’emergències del 112. / EL PERIÓDICO

El novembre del 2024 la consellera de Drets Socials, Mónica Martínez Bravo, va fixar a través d’una resolució publicada al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) les condicions en què havia de funcionar el telèfon Infància Respon (116 11), la línia telefònica on es poden denunciar casos de possible maltractament infantil a Catalunya. Entre aquestes condicions figura el personal del servei, que, segons es desprèn del text, havia de tenir 18 persones, nou més de les que hi havia en aquell moment. L’objectiu era assegurar que el servei tindria un mínim de tres persones atenent les trucades durant el dia i dos en horari nocturn. Vuit mesos després, únicament han sigut dues les noves incorporacions, segons confirma també la mateixa conselleria.