Educació

L’alumnat català de 4t d’ESO torna a punxar en Matemàtiques, Anglès i Ciències

El Departament presenta els resultats de les proves de competències bàsiques de final d’etapa, que mostren també un daltabaix en Ciències a sisè de primària, curs que registra les pitjors notes en Matemàtiques dels últims anys

Catalunya planteja canviar les proves de competències bàsiques per fer els seus resultats «científicament comparables» any rere any

Escuela en barracones en Barcelona, este curso.

Escuela en barracones en Barcelona, este curso. / Manu Mitru

La consellera Esther Niubó ja va avançar fa unes setmanes que les proves de competències bàsiques –la fotografia del nivell a final de cicle, a sisè de primària i quart d’ESO– no havien anat com desitjarien i que «remuntar els resultats no serà fàcil». Aquest divendres el Departament d’Educació i Formació Professional ha posat sobre la taula les dades concretes, que mostren com a sisè de primària, l’alumnat no ha arribat al 70 [que es considera el resultat mínim per considerar que es té assumida aquesta competència] en Ciències, tecnologia i enginyeria, i obté els pitjors resultats de l’històric a Matemàtiques (des del 2017); mentre que, a 4t d’ESO, l’alumnat català no arriba al mínim en tres de les cinc matèries analitzades: Matemàtiques, Ciències tecnologia i enginyeria i Anglès.