El tall d’un any de l’R3 es retarda des del juny fins al setembre

El tall d’un any de l’R3 es retarda des del juny fins al setembre

Alberto Paredes - Europa Press / Europa Press

El tall d’un any previst a partir de Sant Joan en la línia R3 de Rodalies es retarda fins al setembre. El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha preferit que l’obra de duplicació de la via entre Parets i la Garriga coincideixi amb una reforma integral prevista a l’estació de Montcada Bifurcació, que forma part d’aquest traçat i també de l’R4, l’R7 i l’R12.

La idea és, a banda de quadrar el temps d’afectació, poder organitzar també un pla alternatiu de transport per carretera que inclogui els dos àmbits. L’R4 continuarà funcionant, amb menys vies disponibles, mentre que l’R7, que va a la UAB, sí que està previst que pateixi talls de circulació.

El retard del tall a l’R3 fins a l’inici del curs escolar, avançat per La Vanguardia, serà el segon ajornament de l’obra, que d’entrada estava prevista per a l’estiu del 2024. En aquella ocasió, la demora es va argumentar per la coincidència, a partir del tercer trimestre de l’any, amb les obres del túnel de Roda de Berà que han posat damunt davall els Rodalies i Regionals del sud de Catalunya durant cinc mesos.

Coses per decidir

Acabat aquest projecte el pròxim estiu (el túnel ja està operatiu però es continua treballant a l’estació de Sant Vicenç de Calders), la idea era destinar tots els esforços a l’R3, però s’ha optat –per optimitzar al màxim l’afectació del servei– per començar al setembre juntament amb la reforma integral de Montcada Bifurcació, el principal nus ferroviari de la sortida nord de Barcelona.

El tall previst en l’R3 anava de Mollet-Sant Rosa a la Garriga, tot i que la doble via només s’instal·la a partir de Parets i fins a la Garriga, un tram de 17quilòmetres. Amb la coincidència de l’obra a Montcada Bifurcació, és probable que Renfe opti per donar preferència als trens de l’R4 a les poques vies que quedaran disponibles.

Temes:

Govern Rodalies