Amb cada nou informe el problema es fa més evident, i trobar-hi una solució és més urgent en un sistema educatiu en el qual un de cada quatre nens té les arrels en altres continents. Els alarmants resultats de l’últim informe PISA ho deixaven clar: l’alumnat d’origen estranger treu una mitjana de 32,5 punts menys en matemàtiques respecte al no migrant (una mica més que un curs i mig), una bretxa que es redueix a 6,6 punts si s’elimina de l’equació la desigualtat econòmica. Els mals resultats acadèmics apareixen sobretot entre l’alumnat pobre, que es concentra, en gran part, en el col·lectiu d’origen migrant. De fet, un nou estudi de la Universitat de Girona (UdG) apunta que un de cada tres alumnes catalans extracomunitaris deixen els estudis després de l’ESO, una taxa que triplica la dels nascuts a la UE. Els experts, des de la Fundació Bofill fins a l’OCDE, apressen a posar el focus en l’abandonament escolar de l’alumnat migrant.
Educació a catalunya
Un de cada tres alumnes migrants deixen els estudis després de l’ESO
Un estudi de la Universitat de Girona (UdG) i la Fundació Bofill destaca la importància de la perspectiva diversa i antiracista en les polítiques educatives i municipals i convida a avançar per revertir les dades.
«Les escoles ens solem posar a la defensiva, però sí que som racistes», diu una directora

El més llegit
- Un autocar salva una menor sota un pont de l’AP-7 després d’un intent de suïcidi
- La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- La UE demana que els europeus s'aprovisionin amb subministraments d'emergència davant una possible guerra o crisi climàtica
- El Govern fitxa el gerent de Serveis Socials de la Diputació de Barcelona per dirigir la DGAIA
- La companyia catalana Parlem va presentar al Barça un projecte gairebé idèntic al del moldau Birladeanu una setmana abans de registrar-se New Era a Espanya