Escola inclusiva

Un terç dels alumnes catalans amb altes capacitats pateix assetjament escolar

El 40% d’aquest tipus d’alumnat rep tractament psicològic, segons un estudi. L’infradiagnòstic a Catalunya és superior a la mitjana espanyola perquè, segons les famílies, "no s’inverteix en la formació de professors".

A elles és més difícil detectar-les: intenten tenir un perfil més baix per integrar-se

«Tenen interessos que no els toquen i els agraden els reptes», diu una experta

Un terç dels alumnes catalans amb altes capacitats pateix assetjament escolar

Un de cada tres alumnes catalans amb altes capacitats pateix assetjament, majoritàriament a l’hora del pati, i més del 40% es troba en tractament psicològic. Així ho reflecteix un estudi en què han participat més de 300 persones i que ha portat a terme l’Associació Promotora de la Fundació de Nenes i Nens amb Altes Capacitats (Fanjac), de la qual formen part unes 1.800 famílies. A Catalunya hi ha detectats un 0,27% d’alumnes amb altes capacitats, davant el 0,6% d’Espanya. En algunes comunitats existeixen crivellats per detectar nens potencialment amb altes capacitats, però no així a Catalunya, on l’infradiagnòstic és encara més elevat que el de la mitjana espanyola.