Els prop de 15.000 usuaris de Rodalies del Camp de Tarragona van iniciar l’1 d’octubre del 2024 una llarga travessia pel desert ferroviari a conseqüència de les obres al túnel de Roda de Berà. En aquest punt s’ha estat treballant en la instal·lació del denominat tercer carril, que ha de permetre el pas de trens de mercaderies en ample internacional (a diferència del capritxós ample ibèric de Rodalies), o, cosa que és mateix, la prolongació del corredor mediterrani. Llavors ja es va dir que aquest 3 de març es tornaria a recuperar la connexió amb tren entre Tarragona i Barcelona. Però això queda molt lluny de poder parlar d’una tornada a la normalitat. Seguiran les restriccions i els reforços en bus. I amb els problemes centrats, especialment, a l’estació de Sant Vicenç de Calders.
Les obres a Rodalies es traslladen de Roda de Berà a Sant Vicenç de Calders
La primera gran afectació de la segona fase de la millora del corredor mediterrani serà que els trens regionals no podran parar a Sant Vicenç de Calders per falta d’andana, cosa que obliga a mantenir un servei alternatiu de bus des de Torredembarra.

El més llegit
- La connexió entre Shakira i Alejandro Sanz va en augment: «L’escenari cremava»
- ¿Què fer si et toca un Euromillones i ets l'únic encertant?
- Jerseis de IAIOS per vestir joves
- La Sindicatura de Comptes detecta pagaments indeguts de Drets Socials que superen els 167 milions
- El nou centre VHIR Vall d’Hebron guanya el premi FAD d’arquitectura