Any de trànsit en les bonificacions del transport públic a Catalunya. Es mantindrà durant tot el 2025 el 50% de rebaixa a la T-usual, la T-jove i els títols per a famílies nombroses i monoparentals, tot i que a partir del juliol i fins al 31 de desembre, els percentatges que aporten Govern i Generalitat s’intercanviaran, de manera que l’Estat passarà a abonar el 20% i el Govern, el 30%. Rodalies té un full de ruta individual. En els sis primers mesos es manté la gratuïtat per als viatgers recurrents a càrrec de l’Estat, però a partir d’aquell moment es posarà en circulació un nou bitllet amb tarifa plana de 20 euros per moure’s per les diferents corones.
L’estació de Rodalies de Manresa /
Ho ha anunciat aquest dimecres el secretari de Mobilitat i Infraestructures, Manel Nadal, durant una compareixença al Parlament per debatre precisament sobre les bonificacions del metro. Ha sigut en el torn de rèplica quan ha esmentat el nou títol ferroviari, que, de fet, ja s’esmenta en el decret 1/2025 que a finals de gener va aprovar, entre altres mesures, la continuïtat de les ajudes a la mobilitat col·lectiva: «Un abonament mensual nominatiu de tarifa única 20 euros, amb validesa d’un mes des de la data d’inici de vigència que podrà ser utilitzat per a totes les zones de cada nucli».
Full de ruta propi
Malgrat que el decret estatal ho establís, Catalunya té les competències tarifàries de Rodalies des del 2010, amb la qual cosa la decisió última recau en la Generalitat. Amb les paraules de Nadal d’aquest dimecres al Parlament, el Govern dona per bo el full de ruta del Govern per implantar aquesta tarifa plana per al sistema ferroviari.
Nadal també ha avançat que el bitllet únic que el Ministeri de Transports va anunciar a principis de gener tindrà la seva versió catalana. «No tindrem un bitllet estatal, tindrem el nostre propi que permetrà interoperar amb la resta de l’Estat».