Si alguna cosa va quedar clara en el primer concurs de llicències de bicis i motos compartides a Barcelona és que l’atomització de l’oferta no ajuda a ordenar i fomentar la demanda. En el cas de les bicicletes, van ser set les empreses que es van repartir gairebé 4.000 credencials el maig del 2020. Perquè es pugui comparar, el Bicing controla 7.000 màquines, i només TMB va gestionar el 2024 un total de 684 milions de viatges. Quatre anys després que es decidís aquest concurs havien caigut tres companyies i un 50% de permisos ja no estaven operatius. El mercat es regula sol, sol dir-se; en aquest cas, molt a la baixa. El desembre passat es va renovar la concessió, i de nou són set les firmes (pot ser que acabin sent vuit) destinades a explotar el mateix nombre de llicències.
El ‘bicisharing’ privat inicia el nou contracte amb retard
L’Ajuntament de BCN torna a atomitzar l’oferta en set empreses que gestionaran gairebé 4.000 llicències/ A les operadores Ride, Bolt, Bird, Cooltra, Smart Cycles, Lime i Voi s’hi pot sumar una vuitena adjudicatària, Hello Bike, encara en fase d’estudi

El més llegit
- L’Ana Julia va rebre a la presó regals dels funcionaris a canvi de sexe
- Mor Margot Friedländer, supervivent de l’Holocaust
- Barcelona compra un altre bloc de pisos a l'Eixample per tanteig i retracte
- Mor James Foley, el director predilecte de Madonna i responsable de dues pel·lícules de la saga ‘Cincuenta sombras de Grey’
- Gonzalo Bernardos és molt pessimista amb el futur de la vivenda: «Veurem gent a...»