Això de desdoblar l’R3 de Rodalies és molt fàcil d’entendre. ¿Recordeu aquests saberuts exercicis de Matemàtiques en què calia resoldre en quin punt es trobarien dos trens? Doncs en aquest traçat ferroviari que va de l’Hospitalet de Llobregat fins a la Tor de Querol pot ser que aquests combois mai es trobin perquè, al ser de via única, un arbre caigut sobre la infraestructura, un robatori de cable de coure o una fallada de tensió a la catenària converteix la línia en una mena de cul-de-sac. Tenir dues vies paral·leles permetrà, en el futur, que en el cas que una falli, es pugui utilitzar la contigua. Estrenyent la capacitat i la freqüència de pas, cert, però permetent que segueixi en funcionament. El següent gran pas d’aquest projecte faraònic serà finalitzar les obres entre Parets i la Garriga, que ja van generar un primer tall de cinc mesos entre l’octubre del 2023 i el febrer del 2024. El segon tall serà molt més llarg, d’almenys 10 mesos, i hauria de començar abans de l’estiu.
Infraestructures
La línia R3 de Rodalies estarà 10 mesos tallada per acabar el desdoblament de vies entre Parets i la Garriga
La nova afectació hauria de començar abans de l’estiu, després que acabi el projecte ferroviari de Roda de Berà
L’R3 de Rodalies afronta una dècada en «estat d’excepció»
Renfe, un polvorí públic en què els presidents amb prou feines arriben als tres anys en el càrrec

El més llegit
- La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança