Ahir es van publicar dues dades clau per entendre l’evolució de les emissions a Espanya i, malgrat que tècnicament són compatibles, ofereixen narratives aparentment contradictòries. D’una banda, l’últim balanç oficial sobre les emissions de gasos amb efecte hivernacle generades a Espanya mostra que, en conjunt, el país va aconseguir reduir almenys un 7,6% les emissions durant el 2023, l’últim any de què es tenen registres complets. Segons apunta aquest recompte elaborat pel Ministeri per a la Transició Ecològica, presidit ara per Sara Aagesen, les emissions brutes registrades al llarg del 2023 van ser les més baixes de la sèrie històrica que va començar el 1990. D’altra banda, però, segons apunten dades preliminars ofertes per l’Observatori de Sostenibilitat, al llarg d’aquest 2024 s’hauria produït un repunt de l’1% de les emissions espanyoles, en bona part a causa de l’augment de la petjada del transport.
Les emissions espanyoles van baixar un 7,6% el 2023 i van pujar un 1% el 2024
La xifra de gasos amb efecte hivernacle emesos l’any passat va ser la més baixa de la sèrie històrica que va començar el 1990, segons els registres oficials a què ha tingut accés EL PERIÓDICO. Un balanç preliminar de l’Observatori de Sostenibilitat afirma que han tornat a repuntar per l’augment del trànsit rodat.

El més llegit
- Ferran Adrià desvela a 'Col·lapse' la frase que li va dir Xavi Hernández: "Se'm va quedar sempre al cap"
- Ni Lidl ni Carrefour: aquest és el supermercat 'low cost' que arrasa a Espanya
- BCN traurà a concurs la Torre Ona de Glòries abans de final d’any
- El Barça només acaricia la glòria
- Confirmat pel Banc d’Espanya: aquests són els motius pels quals poden bloquejar-te el compte