Educació a Catalunya

Els docents no comparteixen els canvis ni la retallada en ciències

El professorat veu "un disbarat" treure hores de Física, Química o Biologia i compensar-ho amb optatives del tipus "reptes científics"

Els docents no comparteixen els canvis ni la retallada en ciències

Per com és de recent, propera i crua, la dana és l’exemple aclaparador. Tant el mateix fenomen com les seves conseqüències i la seva gestió. "La dana ha deixat en evidència la falta de coneixements sobre meteorologia, crisi climàtica, riscos naturals, les conseqüències de construir en zones inundables, la necessitat de protocols... Retallar les hores de Geologia i Ciències Ambientals és no saber llegir el moment o no prendre’s seriosament l’emergència climàtica", resumeix un professor d’un institut de Barcelona sobre els canvis en el batxillerat anunciats pel Departament d’Educació i que contemplen la fusió en una assignatura de Biologia, Geologia i Ciències Ambientals, d’una banda, i de Física i Química de l’altra, amb la consegüent pèrdua d’hores.