Guerra al ‘fast fashion’

Quan la moda abraça el planeta

Són una franca minoria, però no és tan difícil trobar empreses que, sense renunciar a crear tendències, anteposen el medi ambient en les seves polítiques productives i la presa de decisions.

Bcome permet mesurar l’impacte de cada producte i, així, prendre les mesures oportunes

Rudi 1944 fa de l’interiorisme el temple del reciclatge al convertir el tèxtil en mobiliari nou

Helena Hinrichs trabajando en uno de los muebles de Rudi 1944.

Helena Hinrichs trabajando en uno de los muebles de Rudi 1944. / WIFRE MELÉNDEZ

Fins i tot Zara va llançar fa dos anys una col·lecció feta amb residus tèxtils, a banda d’obrir la seva plataforma de revenda de segona mà. Conscients del seu impacte en el clima, els gegants de la moda ràpida han llançat propostes per contaminar menys i s’han afanyat a recollir a les seves botigues la seva roba utilitzada. Parlem no només d’Inditex, sinó també de Mango, El Corte Inglés, Tendam, Decathlon, Ikea, Kiabi, H&M, Primark i Sprinter. Paral·lelament, tota una plèiade de marques molt més petites que aquestes multinacionals han nascut els últims anys amb la filosofia de la sostenibilitat a les venes.