Catalunya ha retrocedit gairebé un curs acadèmic en català i matemàtiques en una dècada. És un de les dades de l’Anuari 2024 de l’estat de l’educació a Catalunya, presentat ahir a Barcelona per la Fundació Bofill. El treball apunta que el declivi s’observa des del 2015, s’accentua en la pandèmia i toca fons amb els resultats de les proves PISA del 2022. La mateixa tendència s’observa també en les últimes proves PIRLS (2021) i TIMSS (2023), que mostren l’increment del percentatge de l’alumnat amb un nivell baix –de fins a un 30,4% en comprensió lectora i d’un 42% en matemàtiques.
El nivell de català i matemàtiques retrocedeix un curs en una dècada
La Fundació Bofill proposa destinar quatre hores extra setmanals de suport educatiu a l’alumnat amb dificultats i que les classes de mates tinguin un màxim de 10 alumnes. En positiu, l’informe detecta que s’ha frenat la caiguda en competències bàsiques.

Una aula d’un centre educatiu. | JORDI OTIX
Temes:
El més llegit
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Les 8 hores que van portar el futbol espanyol al caire de l’abisme: «El Madrid no ens pot demanar que canviem els àrbitres»
- El costat més fosc de la intel·ligència artificial: pornografia personalitzada i sense límits
- Catalunya torna a activar els avisos per pluges intenses per a aquest cap de setmana
- Menys del 30% dels joves catalans tenen el català com a llengua habitual i «d’identificació»