El nivell de català i matemàtiques retrocedeix un curs en una dècada

La Fundació Bofill proposa destinar quatre hores extra setmanals de suport educatiu a l’alumnat amb dificultats i que les classes de mates tinguin un màxim de 10 alumnes. En positiu, l’informe detecta que s’ha frenat la caiguda en competències bàsiques.

Una aula d’un centre educatiu.  | JORDI OTIX

Una aula d’un centre educatiu. | JORDI OTIX

Catalunya ha retrocedit gairebé un curs acadèmic en català i matemàtiques en una dècada. És un de les dades de l’Anuari 2024 de l’estat de l’educació a Catalunya, presentat ahir a Barcelona per la Fundació Bofill. El treball apunta que el declivi s’observa des del 2015, s’accentua en la pandèmia i toca fons amb els resultats de les proves PISA del 2022. La mateixa tendència s’observa també en les últimes proves PIRLS (2021) i TIMSS (2023), que mostren l’increment del percentatge de l’alumnat amb un nivell baix –de fins a un 30,4% en comprensió lectora i d’un 42% en matemàtiques.