La xarxa radial i el doble ample de via van agreujar el caos ferroviari a Madrid

La impossibilitat de saltar a la infraestructura de Rodalies en casos com l’accident de l’Avant entre Chamartín i Atocha i el fet que tota l’alta velocitat passi per la capital perjudiquen l’eficiència de la xarxa espanyola de trens.

La xarxa radial i el doble ample de via van agreujar el caos ferroviari a Madrid

El que va passar dissabte al túnel ferroviari entre Atocha i Chamartín és la millor demostració de fins a quin punt és certa la teoria del caos i l’efecte papallona. Tot i que per al cas també serveix allò dels vasos comunicants. Se sumen dos factors que van portar que la circulació peninsular amb tren es veiés greument afectada: el centralisme de l’alta velocitat alimentat des dels temps de José María Aznar i el capritxós doble ample de via espanyol. Més enllà de les causes concretes, que investiga la Comissió d’Investigació d’Accidents Ferroviaris, els efectes del descarrilament parlen per si sols de la configuració ferroviària estatal.