Primer d’octubre, el dia D del tall de Rodalies a Roda de Berà. El sistema ferroviari del sud de Catalunya, habitualment caòtic quan fallen els trens, ahir va tornar a centrar les mirades i l’expectació. Aquesta vegada pel pla alternatiu a les obres, el més car de la història de Renfe. La tònica a primera hora del matí a Tarragona va ser de tensió continguda, en ocasions amb més informadors a l’estació que usuaris desorientats. La gran quantitat d’autobusos substitutoris que hi havia i alguns trens amb demores imprevistes van incrementar la incertesa en els viatgers, tot i que la valoració general de Renfe i de la Generalitat sobre l’arrencada del dispositiu és positiva. La dels usuaris, en canvi, és pèssima: "Els busos van bé però els trens van amb retard, està fallant el de sempre".
El viatge de la desconfiança
«Els busos van bé però els trens van amb retard, falla el de sempre», explica un passatger
El primer dia de talls en les línies sud de Rodalies per les obres del túnel de Roda de Berà, que duraran uns cinc mesos, va generar un important descens en el nombre de viatgers. Els que es van atrevir a agafar el tren van patir incertesa i van lamentar l’absència de més informació.

El més llegit
- BCN busca la fórmula per insuflar una nova vida a la seva plaça més dura
- ‘Lock-picking’, el nou sistema per obrir cases sense forçar panys amb què bandes de georgians roben a Espanya
- Mor Montse Guillén, la pionera que va triomfar als EUA amb la cuina catalana
- ¿Qui dimonis és Kiko Veneno?
- La reforma de la plaça dels Àngels obre el debat sobre el futur de l’històric CAP del Raval