Almenys un 10% de l’alumnat té algun trastorn del neurodesenvolupament

L’últim informe ‘Fars’, presentat ahir a l’Hospital Sant Joan de Déu, destaca que darrere de molts casos d’abandonament escolar hi ha situacions de dèficit d’atenció, hiperactivitat, dislèxia o autisme. Els experts alerten de l’«infradiagnòstic».

Almenys un 10% de l’alumnat té algun trastorn del neurodesenvolupament

El dèficit d’atenció amb hiperactivitat o sense (TDA i TDAH), l’autisme o dificultats d’aprenentatge com la dislèxia, entre d’altres, són darrere de molts casos de fracàs escolar, amb una taxa del 13,3% entre la població espanyola de 18 a 24 anys. L’últim informe Fars, presentat ahir a l’Hospital Sant Joan de Déu (Esplugues de Llobregat), fa èmfasi en com els trastorns del neurodesenvolupament són els causants que molts joves espanyols no hagin completat els seus estudis de secundària.