"Arribo al juny completament rebentat. L’estiu em serveix per a començar de cap i de nou. Si no fos per aquests mesos de desconnexió, no sé si podria continuar treballant". Professor de matemàtiques a un institut públic, Fran López Mellado admet el seu cansament. Només té 30 anys i tot just en porta cinc exercint la docència, però reconeix que el dia a dia a l’aula li provoca fatiga. "A cada classe, hi ha un 60% d’alumnes que et respecten i et fan cas. Però hi ha un altre 20% de xavals que et desafien i et busquen les pessigolles. Aquests són els que fan que els professors perdem autoritat", es lamenta.
Tornada a les aules
"Els alumnes no et veuen com una autoritat"
«Els mestres ja no han de posar el focus en ensenyar matèries, sinó a com ser feliç»
«L’autoritat continua estant en el professorat, però has de saber de psicologia»
«He estudiat física i soc professor de matemàtiques. És molt complicat gestionar una aula»
La falta de recursos per atendre la diversitat i les llacunes en la formació dels docents encenen el debat sobre si el professorat ha perdut jerarquia. L’alumnat disruptiu i l’escrutini social alimenten la crisi d’autoritat.
«A cada classe –lamenten– hi ha un 20% de xavals que et desafien».

El més llegit
- Més mosquits, paneroles i arnes: Catalunya es prepara per a un ‘boom’ d’insectes i plagues en els pròxims mesos
- La diputació traslladarà oficines a un edifici tancat des del 2010
- Nou esfondrament al centre comercial Via Sabadell: cau una altra placa de formigó de 14 tones
- Un home fereix la parella i mata a ganivetades el fillastre a Sentmenat
- Fermín López: "He escoltat el meu cos i he decidit parar"