Tornada a les aules

"Els alumnes no et veuen com una autoritat"

«Els mestres ja no han de posar el focus en ensenyar matèries, sinó a com ser feliç»

«L’autoritat continua estant en el professorat, però has de saber de psicologia»

«He estudiat física i soc professor de matemàtiques. És molt complicat gestionar una aula»

La falta de recursos per atendre la diversitat i les llacunes en la formació dels docents encenen el debat sobre si el professorat ha perdut jerarquia. L’alumnat disruptiu i l’escrutini social alimenten la crisi d’autoritat.

«A cada classe –lamenten– hi ha un 20% de xavals que et desafien».

"Els alumnes no et veuen com una autoritat"

"Arribo al juny completament rebentat. L’estiu em serveix per a començar de cap i de nou. Si no fos per aquests mesos de desconnexió, no sé si podria continuar treballant". Professor de matemàtiques a un institut públic, Fran López Mellado admet el seu cansament. Només té 30 anys i tot just en porta cinc exercint la docència, però reconeix que el dia a dia a l’aula li provoca fatiga. "A cada classe, hi ha un 60% d’alumnes que et respecten i et fan cas. Però hi ha un altre 20% de xavals que et desafien i et busquen les pessigolles. Aquests són els que fan que els professors perdem autoritat", es lamenta.