Las dones són l’ànima del comerç. Només fa falta passejar-se pel comerç de proximitat, pels mercats municipals o per les grans superfícies per veure que les dones són la majoria de les persones que ens atenen. Però malgrat que la base del comerç està sostinguda per les dones, la piràmide de la pèrdua del talent femení també es reprodueix en el sector comercial. Les dones representen el 65% de les assalariades al sector, però el percentatge baixa el 50% entre les autònomes. L’autoocupació és una sortida laboral que prenen moltes dones davant la impossibilitat de progressar econòmicament com a empleada per compte aliena. Gestionar el teu propi negoci és arriscat, però dona autonomia, satisfacció, confiança i empoderament, que és el que moltes dones busquen, en la maduresa adulta. No obstant, les dones s’enfronten a més obstacles que els homes perquè tindran més dificultats per finançar els seus negocis i per compatibilitzar els horaris comercials amb la vida familiar.
CONTEXT
Sostre de ciment armat
La dones encara troben traves per accedir a l’alta direcció d’empreses

Temes:
El més llegit
- Quina festa és el 9 de juny? Només aquests municipis de Barcelona tindran un pont de tres dies
- Nou esfondrament al centre comercial Via Sabadell: cau una altra placa de formigó de 14 tones
- Un home fereix la parella i mata a ganivetades el fillastre a Sentmenat
- La diputació traslladarà oficines a un edifici tancat des del 2010
- Fermín López: "He escoltat el meu cos i he decidit parar"