Las dones són l’ànima del comerç. Només fa falta passejar-se pel comerç de proximitat, pels mercats municipals o per les grans superfícies per veure que les dones són la majoria de les persones que ens atenen. Però malgrat que la base del comerç està sostinguda per les dones, la piràmide de la pèrdua del talent femení també es reprodueix en el sector comercial. Les dones representen el 65% de les assalariades al sector, però el percentatge baixa el 50% entre les autònomes. L’autoocupació és una sortida laboral que prenen moltes dones davant la impossibilitat de progressar econòmicament com a empleada per compte aliena. Gestionar el teu propi negoci és arriscat, però dona autonomia, satisfacció, confiança i empoderament, que és el que moltes dones busquen, en la maduresa adulta. No obstant, les dones s’enfronten a més obstacles que els homes perquè tindran més dificultats per finançar els seus negocis i per compatibilitzar els horaris comercials amb la vida familiar.
CONTEXT
Sostre de ciment armat
La dones encara troben traves per accedir a l’alta direcció d’empreses

Temes:
El més llegit
- La jove de l’Hospitalet presa set anys a Oman torna a casa
- Set projectes multiplicaran la potència cultural de Barcelona
- La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- De fabricar energia a fabricar cultura
- Catalunya ultima un pla per fitxar científics dels EUA