Las dones són l’ànima del comerç. Només fa falta passejar-se pel comerç de proximitat, pels mercats municipals o per les grans superfícies per veure que les dones són la majoria de les persones que ens atenen. Però malgrat que la base del comerç està sostinguda per les dones, la piràmide de la pèrdua del talent femení també es reprodueix en el sector comercial. Les dones representen el 65% de les assalariades al sector, però el percentatge baixa el 50% entre les autònomes. L’autoocupació és una sortida laboral que prenen moltes dones davant la impossibilitat de progressar econòmicament com a empleada per compte aliena. Gestionar el teu propi negoci és arriscat, però dona autonomia, satisfacció, confiança i empoderament, que és el que moltes dones busquen, en la maduresa adulta. No obstant, les dones s’enfronten a més obstacles que els homes perquè tindran més dificultats per finançar els seus negocis i per compatibilitzar els horaris comercials amb la vida familiar.
CONTEXT
Sostre de ciment armat
La dones encara troben traves per accedir a l’alta direcció d’empreses

Temes:
El més llegit
- La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança