Els súpers amplien l’oferta de plats llestos per menjar ‘in situ’

Un 8% dels establiments a Espanya venen aliments cuinats ja calents i ofereixen espais al mateix local per consumir-los / Gairebé la meitat dels espanyols opten pel menjar preparat almenys una vegada per setmana

Els súpers amplien l’oferta de plats llestos per menjar ‘in situ’

María Jesús Ibáñez

Arrossos (de peix, vegetarians o amb costella de porc), amanides i amanides russes, truites, croquetes i els emergents sushis, kebabs i fideus tipus ramen. Els plats preparats, que cada any creixen en quota de mercat a Espanya, han rebut un impuls significatiu des que es va disparar la inflació dels aliments. "El producte fresc és més car que l’envasament, i aquest, a més, estalvia en temps i en costos d’energia… I de passada, genera menys malbaratament alimentari a les llars", assenyala Pietro Tonini, que és investigador de l’Institut de Ciència i Tecnològia Ambiental de la Universitat Autònoma de Barcelona (ICTA-UAB). El fenomen dels plats preparats està ja tan consolidat que gairebé la meitat dels espanyols en consumeix almenys una vegada a la setmana, sobretot a casa, però també a la feina. És un sector en alça, amb un creixement el 2023 del 2,9%, segons les dades facilitades per l’Associació Espanyola de Fabricants de Plats Preparats (Aseprafe), tot i que hi ha altres estudis, com el presentat la setmana passada per la consultora Kantar, que n’eleven l’augment a l’11%.