Combatre la desmotivació acadèmica

Els docents prioritzen l’«estratègia» a l’«esforç» a la hora d’estudiar

Per adquirir coneixements cal saber fer-ho i aplicar diverses tècniques

Els pedagogs desmitifiquen el concepte tradicional de la «força de voluntat» com a motor d’aprenentatge, i expliquen que posant-hi ganes no n’hi ha prou per concentrar-se i aprendre, sinó que el més important és apartar les distraccions, fer esquemes, relacionar coneixements i autoavaluar-se.

Els docents prioritzen l’«estratègia»  a l’«esforç» a la hora d’estudiar

OLGA PEREDA

A Espanya, l’abandonament escolar primerenc (percentatge de joves de 18 a 24 anys que no han completat l’educació secundària postobligatòria, principalment batxillerat o FP de grau mitjà) s’ha reduït tres dècimes en un any, de 13,9% a 13,6%. No obstant, continua sent una dada preocupant i allunyada de l’objectiu europeu del 9%.