Aula de segon de primària –és a dir, nens de 7 anys– de l’escola Pau Delclòs de Tarragona, en la qual hi ha alumnat de 22 nacionalitats diferents. El tema que els nens debaten amb naturalitat i fluïdesa és, agafin-se els cinturons, els biaixos de la intel·ligència artificial. Expliquen que han portat a terme l’activitat en anglès perquè aquesta llengua no té gènere i han vist que, si demanen a la IA una imatge d’un doctor, la majoria d’imatges que genera són de doctors homes. En canvi, si escriuen teacher, les imatges que crea són de dona. No obstant, el programa torna a projectar imatges d’homes quan introdueixen la paraula scientific. ¿Per què passa? "Perquè a la intel·ligència artificial (IA) l’hem d’entrenar, no ens hem de quedar de manera acrítica amb el primer que ens surt perquè té biaixos", responen.
Nens de segon de primària destapen els biaixos de la IA
La iniciativa ‘AI Skill Lab’ de la Universitat Rovira i Virgili (URV) acosta la IA a l’alumnat d’11 escoles i instituts de Tarragona.
Dos alumnes fan un sudoku. | ELISENDA PONS
El més llegit
- La ruptura de Junqueras i Rovira deixa ERC escapçada davant la investidura
- Mor sor Montserrat Casas, popular abadessa de Pedralbes
- Les dificultats tècniques generen dubtes sobre la dessalinitzadora flotant de BCN
- Tres històrics deixen el Balcó Gastronòmic del Port Olímpic
- Una dansa centenària que imprimeix identitat