Escola inclusiva

Més del 80% dels alumnes amb altes capacitats no estan diagnosticats

L’infradiagnòstic i la falta de recursos i programes específics és un llast per a l’atenció d’aquest tipus d’alumnat. Malgrat que entre el 10% i el 15% dels nens poden tenir altes capacitats, «estem bolcats amb els alumnes amb dificultats de l’aprenentatge pensant que els xavals van sols, i requereixen acompanyament i suport»

«Els alumnes d’alta capacitat tenen les seves pròpies necessitats. L’escola inclusiva també és per a ells», assenyalen els experts

Més del 80% dels alumnes amb altes capacitats no estan diagnosticats

Europa Press

Són nens i nenes amb un nivell d’aptitud excel·lent, una capacitat excepcional per raonar i aprendre i amb un competència en diverses àrees que està molt per sobre de la mitjana. Aquesta és una definició molt bàsica de les altes capacitats, que, en cas de ser detectades i desenvolupades, convertiran el menor en un adult excepcionalment capaç. Aquests alumnes –que, de vegades, rebutgen la rutina i provoquen disrupcions a l’aula– necessiten programes específics i un suport addicional per desenvolupar la seva capacitat. No obstant, amb un infradiagnòstic dels casos que oscil·la entre el 80% i el 90%, les altes capacitats són unes de les grans oblidades del sistema educatiu. Per diversos motius. El primer, econòmic. El pressupost no arriba per donar resposta i acollida a aquests estudiants. Professors i orientadors reconeixen que estan saturats i es bolquen amb altres alumnes: els que tenen dificultats d’aprenentatge o trastorns del neurodesenvolupament.

Temes:

Intel