El pla de Rodalies 2020-2030 ja té acabats el 25% dels projectes previstos per a aquests 10 anys. Els tècnics ja estan treballant a les obres que s’han d’emprendre en el segon quinquenni, però n’hi ha moltes altres que, si no hi ha canvi de plans, hauran de saltar a la següent dècada. Potser el més rellevant sigui el tercer túnel ferroviari de Barcelona. Amb una xarxa tan centralitzada a la capital catalana, és fonamental tenir més capacitat. Però també és el desdoblament de la línia R1 des d’Arenys fins a Blanes, la nova línia Cornellà-Castelldefels o la línia orbital, des de Vilanova i la Geltrú fins a Mataró pel Vallès, sense passar per Barcelona.
Tercer túnel a Barcelona i línia Cornellà-Castelldefels
El desdoblament de l’R1 d’Arenys a Blanes o la línia de Vilanova a Mataró pel Vallès són altres de les obres pendents més enllà del 2030.

Temes:
El més llegit
- Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- Cerdán no entrega l’acta de diputat i augmenta el nerviosisme del PSOE
- L’UCO apuntala el relat d’Aldama de les comissions per obres públiques
- Israel obre un nou front de guerra amb el seu atac a l’Iran