Tercer túnel a Barcelona i línia Cornellà-Castelldefels

El desdoblament de l’R1 d’Arenys a Blanes o la línia de Vilanova a Mataró pel Vallès són altres de les obres pendents més enllà del 2030.

C. M. D.

El pla de Rodalies 2020-2030 ja té acabats el 25% dels projectes previstos per a aquests 10 anys. Els tècnics ja estan treballant a les obres que s’han d’emprendre en el segon quinquenni, però n’hi ha moltes altres que, si no hi ha canvi de plans, hauran de saltar a la següent dècada. Potser el més rellevant sigui el tercer túnel ferroviari de Barcelona. Amb una xarxa tan centralitzada a la capital catalana, és fonamental tenir més capacitat. Però també és el desdoblament de la línia R1 des d’Arenys fins a Blanes, la nova línia Cornellà-Castelldefels o la línia orbital, des de Vilanova i la Geltrú fins a Mataró pel Vallès, sense passar per Barcelona.