Acabats el 25% de projectes de Rodalies previstos per a la dècada

El nou esquema de vies de l’estació de Sants o la renovació de la senyalització de la línia Terrassa-Manresa són dues de les obres ja executades, a més de 150 ‘petites’ reparacions.

CARLOS MÁRQUEZ DANIEL

L’11 de desembre del 2020 es van citar a la cicatriu ferroviària de la Sagrera l’alcaldessa Ada Colau, el ministre José Luis Ábalos i el conseller Damià Calvet. Cap dels tres segueix en el càrrec, però el que van pactar i van anunciar aquell dia, el Pla de Rodalies 2020-2030, que feia dos anys que es cuinava, continua per ara vigent, avançant malgrat els vaivens polítics. Amb nou Govern central, nova Generalitat i nou ajuntament. Eren 6.346 milions d’euros, una promesa que generava no poc recel, tenint en compte que el ferrocarril a Catalunya acumulava llavors un dèficit inversor pròxim als 4.000 milions d’euros. Tres anys després de la trobada, el full de ruta ja té executats (acabats) el 25% dels projectes, prop de 1.500 milions d’euros i les licitacions ascendeixen a 2.138 milions d’euros. Amb el traspàs de Rodalies a la graella de sortida, ve bé repassar com estan les obres, les acabades, les licitades, les que estan en estudi i les que continuen pendents. Ni que sigui perquè el Govern sàpiga el que li cau al damunt.