Si això de l’acord per la llei d’amnistia els sembla alambinat, esperin que PSOE i Govern, en el marc de la negociació per la investidura de Pedro Sánchez, es posin a concretar la lletra petita del traspàs total de Rodalies a Catalunya. D’entrada ja és subjacent l’error de parlar en singular quan en realitat són dues les cessions que l’Estat fa a la Generalitat: l’operador, a través d’una nova companyia mixta que substituiria Renfe en totes les línies, i la infraestructura, que de mans d’Adif passaria a Ifercat, d’entrada, només en alguns traçats. Hi ha dubtes sobre el personal, l’explotació del servei, els trens, la coincidència amb els combois de mercaderies, els límits jurídics, la normativa europea o els centres de control de la circulació ferroviària. Però anem per parts.
Camí de la investidura
Misteris sense resoldre del traspàs total de Rodalies Catalunya
ERC i PSOE han deixat molta lletra petita per concretar en l’acord, com les condicions laborals i els requisits per ser maquinista en la nova societat, el control de la xarxa ferroviària o la futura liberalització de les rodalies el 2033
CLAUS | ¿Com serà el traspàs de Rodalies a Catalunya?
Rodalies, dues dècades de disputes que ERC vol tancar amb la investidura de Sánchez
Rodalies va registrar 831 incidències greus el 2022, segons un informe del Govern