El primer ferrocarril peninsular va complir 175 anys dissabte. El traçat, convertit en l’R1 de Rodalies, que uneix Molins de Rei i Maçanet-Massanes, té per davant importants reptes. Tal com van detallar diversos experts a aquest diari, es tractaria de respondre de manera més eficient a les incidències, de garantir que el canvi climàtic no espatlli la infraestructura i d’aconseguir que la línia ampliï la seva oferta. O sigui, que hi hagi menys avaries, que es protegeixi dels temporals cada vegada més freqüents i virulents i que pugui transportar més passatgers. Tot això s’intenta plasmar d’una manera o una altra en el Pla de Rodalies 2021-2030. Al llistat que segueix, i de la mà de Pere Macias, responsable d’aquest full de ruta, mirarem d’explicar quins són els principals projectes destinats a millorar i ampliar el servei de la veterana línia de la costa.
Infraestructures
Cinc obres previstes a l’R1 de Rodalies que haurien de millorar l’eficiència de la línia
MULTIMÈDIA | El tren Barcelona-Mataró, la història d’un somni que va canviar la civilització
Les urgències de l’R1 de Rodalies en el seu 175è aniversari: reduir incidències, més trens i protegir-se del canvi climàtic
El conte del 175è aniversari del ferrocarril o com acostar la cultura als nens
L’L2 de metro fins a Montjuïc i altres ampliacions del suburbà pendents a Barcelona