Infraestructures

Cinc obres previstes a l’R1 de Rodalies que haurien de millorar l’eficiència de la línia

Jordi Otix

El primer ferrocarril peninsular va complir 175 anys dissabte. El traçat, convertit en l’R1 de Rodalies, que uneix Molins de Rei i Maçanet-Massanes, té per davant importants reptes. Tal com van detallar diversos experts a aquest diari, es tractaria de respondre de manera més eficient a les incidències, de garantir que el canvi climàtic no espatlli la infraestructura i d’aconseguir que la línia ampliï la seva oferta. O sigui, que hi hagi menys avaries, que es protegeixi dels temporals cada vegada més freqüents i virulents i que pugui transportar més passatgers. Tot això s’intenta plasmar d’una manera o una altra en el Pla de Rodalies 2021-2030. Al llistat que segueix, i de la mà de Pere Macias, responsable d’aquest full de ruta, mirarem d’explicar quins són els principals projectes destinats a millorar i ampliar el servei de la veterana línia de la costa.