El de ‘fractura digital’ no és un concepte nou; és una cosa de la qual es parla des de fa una dècada i que va viure el seu moment àlgid amb l’esclat de la pandèmia, el tancament de les escoles i el confinament. Però, tot i que se sol conèixer només una de les seves tres dimensions –la més evident: ¿tens accés a la tecnologia o no?–, aquesta no és ara com ara la principal preocupació sobre aquesta qüestió. De fet, és una qüestió en la qual totes les administracions s’han posat a treballar i, malgrat que no pot dir-se que hagi desaparegut del tot, ho farà ben aviat. Pràcticament la totalitat dels adolescents catalans tenen accés a internet a través del seu ‘smartphone’, però ¿aquest accés universal a internet acaba amb la fractura digital? Ni de bon tros: s’obren altres bretxes.
Educació a Catalunya
Identificar les ‘fake news’: el repte (urgent) de l’alfabetització digital de nens i adolescents
Domi Viñas, directora de l’institut El Til·ler de Barcelona: «Amb les xarxes, la vida de l’aula es mou en qualsevol espai les 24 hores i no ho podem controlar»
El meu fill parla com una persona de Vox: així pren l’extrema dreta als mòbils dels adolescents
El 81% dels joves tenen por d’estar sense el mòbil i el 40% admet que es connecta «per no sentir-se sol»
A1-183653739.JPG /
Temes:
Educació Educació a Catalunya Mòbils Xarxes socials Col·legi Fake news Menors i xarxes socials