No és que el tema sigui nou, però resulta cridaner que Barcelona sigui una ciutat amb una infraestructura de busos interurbans tan pobra i que alhora el Govern estigui començant a redissenyar el model del transport públic per carretera. Amb les estacions del Nord, Sants i Fabra i Puig, la capital de Catalunya ha hagut d’improvisar, convertint alguns carrers del centre en improvisats baixadors, amb el conductor orinant al bar i els viatgers esperant en ple carrer i protegint-se de la pluja sota els portals. Tots els experts consultats per aquest diari coincideixen que la situació és molt penosa i que el retard a solucionar aquesta carestia frega l’imperdonable. Recepten un mínim de quatre grans estacions de bus a la ciutat, si pot ser als accessos. I pintar d’una vegada per totes el carril bus-VAO de la B-23.
Mobilitat sostenible
«Barcelona és una de les pitjors capitals d’Europa quant a estacions d’autobús interurbà»
Temes:
Conselleria de Territori Barcelona Mobilitat Trànsit a Barcelona Autobusos Ajuntament de Barcelona
El més llegit
- La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Set projectes multiplicaran la potència cultural de Barcelona
- Alliberada la presa espanyola més jove a l’estranger: Fátima Ofkir complia cadena perpètua a Oman per tràfic de drogues
- Mapa del canvi d’hora 2025: quins països canvien a l’horari d’estiu, quins han deixat de fer-ho i on està prohibit
- El terratrèmol ensorra Myanmar entre la desesperació i l’anarquia