Deixant de banda que hi hagi més una pugna política que tècnica, social o ambiental, i esquivant la necessitat del PP de brandir múscul a les escasses grans places que governa a Catalunya, l’assumpte de Badalona i la nonada zona de baixes emissions (ZBE) conté una important càrrega administrativa i legal a tenir en compte. L’alcalde Xavier García Albiol ha anunciat la seva voluntat d’ajornar tres anys l’entrada en vigor de les sancions lligades a les restriccions del paraigua ambiental. La idea era començar el juliol del 2024, cosa que ja era un incompliment de la llei. Ara, simplement, se n’aniria més enllà. Bastant més enllà. Sota el pretext que els ciutadans amb menys recursos no poden renovar el cotxe com qui canvia de mitjons.
Mobilitat sostenible
La falta de sancions deixa en uns llimbs jurídics les ZBE de municipis díscols com Badalona
Albiol calma les aigües de la ‘frenada’ a la ZBE demanant per carta una reunió a la ministra Ribera
El Govern es planteja portar als tribunals la moratòria d’Albiol per retardar l’entrada en vigor de la ZBE
El RACC, sobre la zona de baixes emissions de Barcelona: «Necessita millorar, tant la gestió com la seva comprensió»
Temes:
Badalona Mobilitat Contaminació Xavier García Albiol Zona de baixes emissions de Barcelona Crisi Climàtica
El més llegit
- Desencallada la reforma de l’avinguda de Roma
- La malaltia continua desbocada a Catalunya i ja registra més d’11.000 casos
- Els súpers amplien l’oferta de plats llestos per menjar ‘in situ’
- Preocupació a Badalona pel caos de cotxes a l’entorn de Can Ruti
- Fons Next Generation, palanca per transformar Catalunya i Europa