Una persona ha mort aquest dimarts a primera hora del matí després de ser atropellada per un tren a Cornellà. No han passat ni 10 dies des que quatre joves van perdre la vida, el 10 de setembre, en un atropellament múltiple a Montmeló, l’incident més greu a Catalunya des que, el juny del 2010, un tren segués la vida de 12 persones a l’estació de Castelldefels. Passen amb comptagotes, però aquest tipus de tragèdies són molt més habituals del que es podria esperar. Sobretot a aquest costat de l’Ebre, on, segons Renfe, es concentren el 60% dels atropellaments que es registren a tot Espanya.
Atropellaments a les vies
Catalunya concentra el 60% dels atropellaments de tota la xarxa ferroviària estatal
Psicòlegs a Renfe: «Tenim maquinistes amb 13 atropellaments...; primer ve la culpa, després s’adonen que van fer el possible»
¿És necessari tancar tota la xarxa de Rodalies per evitar els atropellaments?
Revisió al pla de Rodalies 2020-2030: ¿serà algun dia fiable la xarxa ferroviària catalana?
Rodalies va acumular el 2022 retards equivalents a 200 dies

El més llegit
- La L3 del metro de Barcelona s'ampliarà amb 9 noves estacions
- Tallada la Ronda Litoral de Barcelona per un home pujat nu a un senyal
- L’alta rotació de docents sacseja els centres vulnerables
- Ni 10 ni 20 minuts, aquest és el temps de descans que tenen els treballadors durant la jornada laboral segons l'Estatut dels Treballadors
- Les mesures per evitar una altra avaria apugen 5,5 euros el rebut de la llum