El campus de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) pot concentrar diàriament la mateixa població que municipis com Esplugues, Gavà, Igualada o Blanes. Molta gent per a un total de 260 hectàrees situades entre l’AP-7 i la C-58, en terrenys de Cerdanyola, pàtria mare de Bellaterra. La necessitat d’allotjar en un mateix lloc tal quantitat de facultats i instal·lacions no va deixar més remei que allunyar-se de la gran ciutat, ni que fos una mica. Cosa que va generar un repte afegit: el de la mobilitat. Un desafiament que des de principis dels anys 70 ha anat evolucionant de la mà de les noves infraestructures, però també a través dels nous hàbits. Des del 2001, per exemple, l’ús del vehicle privat per arribar a la UAB ha caigut gairebé un 37%, mentre que el del transport públic ha augmentat un 27% i els ciclistes, fins i tot sent franca minoria, s’han multiplicat per 13.
Hàbits ciutadans
Arribar al campus de la UAB: 50 anys de conquista del transport públic sobre el cotxe
Des del 2001, l’ús del vehicle privat per arribar a l’Autònoma ha caigut un 37% i el de bus i tren ha crescut un 27%
Al bus 865 de Mataró a la UAB: el curs comença sense aglomeracions
El Govern muscula el bus interurbà a l’espera del traspàs «total» de Rodalies
Barcelona intenta posar ordre en l’eixam d’autocars interurbans

Temes:
Mobilitat Renfe Trens Cotxes Autobusos UAB Rodalies Estudiants Joves Ferrocarrils de la Generalitat
El més llegit
- Els Mossos investiguen una baralla entre un home i el coronel Pedro Baños mentre firmava llibres per Sant Jordi
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Pep Guardiola i Cristina Serra caçats a Barcelona amb un element compartit revelador: ¿reconciliació a la vista?
- Un bacteri, possible causa de l’augment del càncer colorectal
- El fiscal superior de Catalunya planteja recuperar l’arrest de 30 dies per multireincidència